مشاور آگاه

هدف من آگاهی دادن درباره تکنولوژی آموزشی و مسائل روز آموزش و پرورش است.

مشاور آگاه

هدف من آگاهی دادن درباره تکنولوژی آموزشی و مسائل روز آموزش و پرورش است.

هدف این وبلاگ، اطلاع رسانی درباره امور مربوط به مدرسه ها، و مسائل روز آموزش و پرورش از مقطع پیش دبستان تا پایان دبیرستان است. سعی می کنم که از منابع موثق و معتبر استفاده کنم و مطالب روز درباره پیش دبستانی، دبستان، دبیرستان، فوق برنامه و تمامی امور مربوط به آموزش را به اطلاع شما برسانم. امیدوارم که با نظرات سازنده خود مرا یاری کنید.

  • ۰
  • ۰

به گزارش خبرگزاری پانا، قرار است 20% از مدارس ابتدایی کشور طرح مهارت آموزی ورزشی را بصورت آزمایشی اجرا کنند. در صورت موفقیت این طرح در این مدارس، بتدریج این طرح در تمامی مدارس کشور اجرایی خواهد شد. 
صادق ستاری فرد، معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش، در گفتگو با پانا اعلام کرد: "باید موضوع مهارت آموزی ورزشی را در مدارس برجسته کنیم. در حال حاضر به دو موضوع سلامت و تربیتی دانش آموزان کمتر توجه می شود که دو علت اصلی دارد: ضعف قوانین در نظام آموزشی و کمبود نیروی انسانی و تجهیزات."
وی افزود:"سعی ما این است که در هر پایه تحصیلی یک رشته ورزشی را آموزش بدهیم. مووضع مهارت آموزی ورزشی در قانون برنامه هفتم تصویب و دستور اجرایی شدن آن ماه گذشته توسط وزیر آموزش و پرورش ابلاغ شد. در این طرح آزمایشی 20% از مدارس ابتدای کشور این طرح را آزمایشی را تا پایان سال تحصیلی 1402 اجرا می کنند و در صورت موفقیت به تمامی مدارس کشور ابلاغ خواهد شد."
بحث ورزش در مدارس از موضوعات بسیار ضروری و در عین حال پیچیده است که نیازمند زیرساختهای قوی نیروی انسانی، فضای ورزشی و تجهیزات است. در وب سایت مدرسه کلوب مقالات زیادی به بحث ضرورت ورزش در مدارس اختصاص دارد. البته برخی از مدارس ورزش محور نیز وجود دارند که ورزش اصلی ترین موضوع درسی آنها است. برخی از باشگاه های مهم فوتبال نیز مدرسه فوتبال مخصوص به خود را دارند. شما می توانید با مراجعه به ماژول مدرسه یاب این مدارس را پیدا کنید. 
باید از مدارس مجتمع فرهنگی- آموزشی علامه طباطبایی نام برد که قویترین برنامه ورزشی دانش آموزی را در ایران داشته و سالانه المپیاد ورزشی دانش آموزی برگزار می کند.
در بین مدارس دخترانه نیز باید از دبستان دخترانه رسا در منطقه 8 نام برد که اهتمام زیادی به موضوع ورزش نشان می دهد و در تمامی مسابقات ورزشی دانش آموزی شرکت می کند. این مدرسه در بین بهترین دبستان های دخترانه منطقه 8 جا دارد.
مجتمع آموزشی پسرانه فرهنگ در منطقه 4 نیز به موضوع ورزش بطور جدی می پردازد و در بین بهترین دبیرستان های پسرانه منطقه 4 قرار دارد.
 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی