مشاور آگاه

هدف من آگاهی دادن درباره تکنولوژی آموزشی و مسائل روز آموزش و پرورش است.

مشاور آگاه

هدف من آگاهی دادن درباره تکنولوژی آموزشی و مسائل روز آموزش و پرورش است.

هدف این وبلاگ، اطلاع رسانی درباره امور مربوط به مدرسه ها، و مسائل روز آموزش و پرورش از مقطع پیش دبستان تا پایان دبیرستان است. سعی می کنم که از منابع موثق و معتبر استفاده کنم و مطالب روز درباره پیش دبستانی، دبستان، دبیرستان، فوق برنامه و تمامی امور مربوط به آموزش را به اطلاع شما برسانم. امیدوارم که با نظرات سازنده خود مرا یاری کنید.

  • ۰
  • ۰

به نقل از خبرگزاری پانا، روز سه شنبه 26 دی ماه، جلسه ای مشترکی بین اعضاء مجمع خیرین مدرسه ساز، معاون تربیت بدنی و سلامت، مدیر کل تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد. هدف از تشکیل این جلسه هم اندیشی درباره بهبود وضعیت ورزش دانش آموزان و چگونگی ورود مجمع خیرین مدرسه ساز به مبحث ورزش و سلامت در بین دانش آموزان مدارس بود.
در پایان شرکت کنندگان به این نتیجه رسیدند که باید یک گروه مشترک بین مجمع خیرین مدرسه ساز و وزارت آموزش و پرورش و معاونت تربیت بدنی و سلامت تشکیل شود تا این موضوع را پیگیری کند.
موضوع ورزش در مدارس یکی از موضوعات مهمی است که توجه کارشناسان را به خود جلب کرده است. برخی از مدارس زنگ ورزش را به مثابه مرغ عزا و عروسی دانسته و آن را جندان جدی نمی گیرند. در مقابل برخی دیگر از مدارس ورزش محور هستند و به دلایلی مختلفی مانند: نهادینه کردن ورزش در زندگی دانش آموز یا کسب اعتبار برای مدرسه بوسیله شرکت در رقابت های ورزشی دانش آموزی برای جذب دانش آموز بیشتر یا اعتقاد به اینکه ورزش برای سلامت جسم و جان دانش آموزان مفید است به ورزش اهمیت می دهند. 
مدارسی که ورزش برایشان مهم است اغلب جزء بهترین مدارس شناخته می شوند. بعنوان مثال دبستان پسرانه سلام یاسین در منطقه 1 که ورزش جز جدایی ناپذیر برنامه درسی تمامی پایه ها است. این مدرسه بعنوان بهترین دبستان پسرانه غیردولتی منطقه 1 شناخته می شود. 
ورزش نه تنها برای سلامت جسمی بلکه یکی از بهترین روش ها برای سلامت روانی، استعداد یابی و برقراری ارتباط کودک، نوجوان و جوانان با جامعه است. به همین دلیل ورزش در مدارس یکی از ضروریات آموزش و پرورش محسوب می شود. در خصوص اهمیت ورزش و فعالیت های فیزیکی در مدارس همین بس که وجود تیم های ملی نوجوانان که اعضاء آنها همگی از بین دانش آموزان می باشد را بهترین راه برای پرورش و گزینش نسل آینده قهرمانان هر کشور می دانند.
در وب سایت مدرسه کلوب مقالات زیادی درباره اهمیت ورزش در مدارس می توانید پیدا کنید. با مراجعه به ماژول مدرسه یاب نیز می توانید مدارسی را که از نظر ورزش فعال هستند به راحتی پیدا کنید. 
در بخش لیست مدارس تهران تمامی مدارس بر اساس استان، شهر، جنسیت، مقطع تحصیلی، دولتی یا غیردولتی بودن و منطقه و حتی ناحیه طبقه بندی شده اند. شما می توانید مدرسه ای را که در آن ورزش اهمیت دارد بر اساس اسنادی مانند: عکس، فیلم و نظرات والدین به راحتی پیدا کنید. با ثبت نام فرزند خود در مدرسه ای که امکانات ورزشی خوب دارد، به سلامت جسم و روان او کمک کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی